The discrete charm of Saluzzo

We ended up in Saluzzo by chance when we had to do a last minute change of plans. I was looking for place in Italy not too far away from Nice, around 3h drive, so we could go during the weekend.

I was first set in Cuneo, but then this place described as the most beautiful village in the Piemonte area caught my attention. We checked the hotels, and we found out there was still plenty of room  and not very expensive even for a long weekend holiday.

Nuestro viaje a Saluzzo fue pura casualidad cuando tuvimos que hacer cambio de planes de último momento. Estaba buscando algún lugar en Italia no muy lejos de Niza, alrededor de 3h en carro, para que pudiéramos ir a pasar el fin de semana.

Mi primera opción era Cuneo, pero luego un lugar descrito como el pueblo más bonito del área del Piemonte atrajo mi atención. Asi que empezamos a buscar hotel, y nos dimos cuenta que habían muchos disponibles y a precios bastante interesantes incluso durante un fin de semana largo.

The Hotel

Sometimes when a hotel is less expensive than the average, I get a little stressed and wonder what will the place look like.

Locate in the middle of the old town of Saluzzo, the hotel Antiche Mura was a very good surprise; clean, comfortable and modern. We could not asked for more to be honest. We were also very pleased with the buffet breakfast, with plenty of choice for everyones taste.

Algunas veces cuando el precio del hotel es menor que el promedio, suelo estresarme un poco preguntándome en qué tipo de lugar vamos a pasar la noche.

Ubicado en el centro histórico de Saluzzo, el hotel Antiche Mura fue una sorpresa muy agradable; limpio, confortable y moderno. Justo el tipo de lugar que nos encanta. También estuvimos más que contentos con el desayuno tipo buffet, con opciones para todos los gustos.

Info: Hotel Antiche Mura

Saluzzo

My best advice when visiting Saluzzo? Just walk, stroll around the town, admire the ancient buildings, the wood carved doors, walk along the narrow streets and discover what surprise is hide around the corners. This places is just what we all dream when we think about Italy.

And to appreciate Saluzzo from another perspective, do not forget to go up the tower, you will have an amazing view over the town but also over the mountains that were still cover in snow the time we were there.

Mi mejor consejo a la hora de visitar Saluzzo? Caminen, paseen por el pueblo, admiren los edificios antiguos, las puertas de madera talladas, caminen por las calles estrechas y descubran qué sorpresas se esconden detrás de las esquinas. Este lugar es justo lo que todos imaginamos cuando pensamos en Italia.

Y para  apreciar Saluzzo desde otro punto de vista, que no se les olvide subir a la torre, alli tendran una vista maravillosa sobre el pueblo pero también de las montañas que aún estaban cubiertas de nieve cuando fuimos.

The food

I will never stop saying how much I love Italian food, no matter where you eat is hard to be disappointed, and this time was not an exception. We bumped  into this cool looking restaurant in the old part of town, and after a quick inquiry we found out they still had some place so we booked for dinner.

Le Quattro Stagioni,  is located in building from the XVII century, inside you will find yourself in a nice and cosy italian atmosphere.

We decided to go for the pizza that looked so good , the pizzas were simple and tasty, just the way I like it. And we even had some place left for italian desserts!

Creo que no me voy a cansar de repetir lo mucho que me encanta la comida italiana, no importa en donde sea, es raro salir decepcionado y esta vez tampoco fue la excepción. Encontramos este restaurante que tenia buena pinta por casualidad y despues de informarnos logramos reservar para la cena.

Le Quattro Stagioni, está dentro un edificio del siglo XVII, adentro hay una ambiente acogedor, al estilo italiano.

Decidimos probar las pizzas que se miraban muy buenas, las pizzas eran simples y sabrosas, justo como me gustan a mi. E incluso tuvimos un poco de espacio para el postre.

Info: Le Quattro Stagioni

Saluzzo is one of those places you have never heard about before but when you go there, you are so happy that you find it, it’s beautiful and perfect for a weekend getaway.

Saluzzo es uno de esos lugares de los que nunca han escuchado antes, pero una vez allí se dan cuenta de la suerte que tienen de haberlo encontrado, el lugar es precioso y perfecto para un fin de semana.