A walk in the French Riviera

Entre Niza y Villefranche existe un sendero a lo largo del mar que conecta estas dos ciudades, en el que se puede apreciar la belleza de la Costa Azur.

A lo largo del paseo existen pequeñas playas públicas en los que uno se puede refrescar, pasar un momento agradable, lejos del bullicio de la ciudad, y de las playa “turística”.

Como el verano ya empezó, es importante salir ya sea temprano en la mañana o ya bien entrada la tarde para evitar las horas de más calor, y llevar suficiente agua asi como protector solar.

Informacion:

Cap de Nice -Villefranche: 2h caminando approx.

Opcion 1. Caminata desde el Cap de Nice

Después del puerto, seguir Boulevard Franck Pilatte, seguir por la avenida Jean Lorrain hasta llegar al Restaurante CoCo Beach. Bajar las gradas en donde se encuentra el cartel “Sentier Du Bord de Mer”, abajo seguir a la derecha. Esta caminata dura approx 20 minutos para recorrer el Cap de Nice.

Subir las cien gradas empinadas re-empinadas hacia la Basse Corniche. Después de 15 min caminando, bajar nuevamente donde se encuentra el cartel que marca el inicio del sendero. La bajada se encuentra a la altura del hospital des Anglais.

Opcion 2. Bus desde el Puerto Lympia, Niza

Tomar Bus 81, bajar en “Hopital des Anglais”, caminar hasta el cartel que marca la bajada al sendero.

Between Nice and Villefranche, there is a path along the beach that connects both cities, where you can appreciate the beauty of the French Riviera.

Along the promenade you can find little public beaches, where you can refresh yourself and spend a very agreable moment, away from the city hassle and the “touristic” beach.

Because the summer started already, it is important to think about walking either on the morning or late afternoon to avoid  walking under a hot and warm sun and to bring enough water and sunscreen.

Information:

Cap de Nice-Villefranche: 2h walk approx.

Option 1. Walk from Cap de Nice

After the port, continue at Boulevard Frank Pilatte, then Avenue Jean Lorrain until Restaurant CoCo Beach. Few meters after the restaurant, there is a sign “Sentier du Bord de Mer” on your right, take the steps downstairs, then take on your right. This path is the beginning to the “Cap the Nice” and takes about 20 min.

Then, take the hundred stairs steep very steep stairs to the Basse Corniche. After 15 min walk, get back in the path when you see the sign marking its beginning along the shore. The steps are close the “Hopital des Anglais” bus stop.

Option 2.  Bus From Port Lympia, Nice

Take bus 81, alight at “Hopital des Anglais”, reach the sign and the stairs marking the beginning of the path along the shore.